Zespół
dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, prof. UW
(ORCID: 0000-0002-7016-0427)
Adiunkt, profesorka Uniwersytetu Warszawskiego. Wieloletnia pracowniczka Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. Specjalizuje się w marketingu środków przekazu, polaryzacji mediów i wpływie nowych technologii na odbiorców. Autorka 60 tekstów naukowych. Aktywna uczestniczka ponad 60 konferencji naukowych. Doświadczona recenzentka tekstów naukowych. Członkini Editorial Board w Journal of Media Business Studies, Reviewers Board w Future Internet, Sustainability i Social Sciences oraz Rady Programowej/Naukowej czasopism Dziennikarstwo i Media oraz Styles of Communication. Redaktor naczelna serii „Komunikacja społeczna i media” (WDIB UW, WNiE SBP). Członkini organizacji i stowarzyszeń, m.in. PTKS, PTEM, EUPRERA, IAMCR, ESTDIA i EMMA. Laureatka nagrody „Złote Skrzydła” (2010) za książkę „Marketing medialny”. Doświadczona dydaktyczka. Praktyczka, która zawodowe szlify rozwijała w agencjach PR, jednostkach samorządowych, mediach (RMF FM) i jako długoletnia pełnomocnik Dziekana ds. Promocji.
Zainteresowania badawcze: marketing mediów i zarządzanie mediami, nowe technologie i ich wpływ na życie ludzkie, FOMO i zjawiska pokrewne, AR, VR, polaryzacja mediów.
dr Tomasz Baran
(ORCID 0000-0003-2922-7551)
W Zespole od 2018 roku.
Adiunkt w Katedrze Psychologii Biznesu i Innowacji Społecznych na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Partner merytoryczny w ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna. Prowadzi m. in. seminaria z zakresu badań ilościowych oraz strategii marketingowych. Od ponad 20. lat związany z branżą badawczą, marketingową i mediową. Pełnił m.in. funkcję Market Intelligence Director w GG Network S.A. (MIH Allegro). Był także członkiem Rady Badania oraz członkiem Nadzoru Korporacyjnego Polskich Badań Internetu.
Zainteresowania badawcze: badania światopoglądu oraz eksperymentalna psychologia egzystencjalna, czyli analiza wpływu uwarunkowań poczucia sensu życia w kontekście nieuchronności śmierci.
Anna Borkowska
Psycholog, ekspert ds. edukacji cyfrowej Państwowego Instytutu Badawczego NASK, specjalistka w zakresie profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży, m.in. przemocy rówieśniczej, agresji elektronicznej, uzależnień, zaburzeń wieku adolescencji. Trenerka i autorka programów profilaktycznych, autorka publikacji z zakresu zagrożeń w cyberprzestrzeni i nowych mediów, komunikacji w szkole, promocji zdrowia. Współautorka ogólnopolskiego „Systemu oceny i rekomendacji programów profilaktycznych i promocji zdrowia psychicznego”. Ekspert krajowy Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji i Eurydice. Przez wiele lat kierowała Wydziałem Wychowania i Profilaktyki w Ośrodku Rozwoju Edukacji.
dr n. med. Katarzyna Iwanicka
(ORCID 0000-0001-5294-9021)
W Zespole od 2021 roku.
Absolwentka Wydziału Psychologii oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Tytuł doktora nauk medycznych uzyskała na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie w 2015 roku. Obecnie pracuje jako wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, wcześniej zatrudniona była na stanowisku adiunkta w Szkole Wyższej Wymiaru Sprawiedliwości. Oprócz działalności akademickiej pracuje jako psychoterapeuta: jest certyfikowanym terapeutą uzależnień i trenerem umiejętności psychospołecznych, a także superwizorem aplikantem psychoterapii uzależnień. W 2015 roku ukończyła szkołę psychoterapii „Mabor” w nurcie systemowym.
Zainteresowania badawcze: tematyka uzależnienia od alkoholu, uzależnień behawioralnych, style radzenia sobie ze stresem osób sięgających po substancje psychoaktywne, psychoterapia Dorosłych Dzieci Alkoholików, FOMO oraz stres informacyjny
dr hab. Małgorzata Kisilowska-Szurmińska
(ORCID: 0000-0001-5733-5424)
W Zespole od 2018 roku.
Doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie bibliologii i informatologii, profesor Uniwersytetu Warszawskiego. Kierownik projektów badawczych dotyczących uwarunkowań i przemian czytelnictwa w perspektywie rozwoju nowych mediów oraz mediów cyfrowych w bibliotekach i szkołach publicznych. Specjalistka w zakresie kompetencji informacyjnych, kultury informacji, procesów i zachowań informacyjnych w obszarach kultury i zdrowia.
Zainteresowania badawcze: kompetencje informacyjne, kultura informacji, czytelnictwo i konsumpcja mediów.
mgr Marta Witkowska
W Zespole od 2021 roku.
Psycholog i terapeutka, ekspert ds. edukacji cyfrowej w Państwowym Instytucie Badawczym NASK. Zajmuje się profilaktyką, diagnozą i interwencją w obszarze zdrowia psychicznego młodzieży, prowadzi szkolenia dla specjalistów w zakresie rozwoju i zagrożeń okresu adolescencji i funkcjonowania nastolatków w sieci. Autorka publikacji i programów edukacyjnych obejmujących tematykę bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z internetu.
mgr Aleksander Wysocki
W Zespole od 2018 roku.
Research manager w Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna, w projekcie FOMO odpowiada za analizę i opracowanie danych statystycznych. Wśród jego zainteresowań badawczych znajdują się m.in. marketing polityczny, społeczeństwo informacyjne (głównie w aspekcie wykluczenia cyfrowego) oraz gospodarka oparta na wiedzy (informacji).
mgr Martyna Dudziak-Kisio
(ORCID: 0000-0002-1274-0175)
W Zespole od 2021 roku.
Doktorantka Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, absolwentka Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii oraz Kolegium Artes Liberales, członkini Krajowej Reprezentacji Doktorantów. Laureatka programu stypendialnego prezydenta m. st. Warszawy oraz programu „Top Minds” realizowanego przez Polsko-Amerykańską Komisję Fulbrighta i stowarzyszanie 500 Innovators.
Zaintersowania badawcze: media publiczne, telewizja oraz marketing medialny.
mgr Ksenia Wróblewska
(ORCID: 0000-0002-1318-9995)
W Zespole od 2021 roku.
Doktorantka Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia na kierunkach: Dziennikarstwo i Medioznawstwo, Kulturoznawstwo – Stosunki Międzykulturowe i Studia Amerykanistyczne – Kultura Stanów Zjednoczonych. Obecnie przygotowuje rozprawę doktorską poświęconą marketingowi medialnemu platform VOD. W Project Management Team Lead zarządza zespołem, współpracuje z klientami z całego świata i realizuje projekty z zakresu eCommerce, digital i web maintenance.
Zainteresowania badawcze: problemy społeczne Stanów Zjednoczonych i szeroko rozumiany marketing, w tym marketing medialny, reklama społeczna, reklama internetowa, kultura telewizyjna.
dr Rafał Lange
W Zespole w 2021 roku.
Kierownik Zespołu Badań Rynku i Opinii Państwowego Instytutu Badawczego NASK, doradca RPD, doktor socjologii specjalizujący się w socjologii internetu oraz socjologii dzieci i młodzieży; realizował badania społeczne m.in. dla GUS, KPRM, MSZ, MRPiPS, MC, IWS, YMCA, Norwegian Research Centre, The Council of Europe.
Zainteresowania badawcze: socjologia młodzieży, socjologia internetu, Big data, data mining, metodologia badań.
dr Justyna Jasiewicz
(ORCID: 0000-0002-8869-0792)
W Zespole w latach 2018-2019.
Do 2022 adiunkt na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, gdzie zajmowała się problemem kompetencji informacyjnych i cyfrowych. Od 2016 r. prowadziła projekt dotyczący stosowania metod badawczych nauk społecznych w bibliologii i informatologii. Członkini zespołu badawczego Centrum Analiz Medialnych UW. Autorka publikacji „Kompetencje informacyjne młodzieży” i licznych artykułów naukowych i popularnonaukowych publikowanych w pracach zbiorowych, „Przeglądzie Bibliotecznym”, „Information-Wissenschaft und Praxis”, „Gazecie Wyborczej”. Członkini licznych zespołów badawczych, ekspertka szeregu organizacji pozarządowych, w tym Fundacji Orange i Fundacji Nowoczesna Polska, w latach 2014-2016 head of research w Centrum Cyfrowym Projekt: Polska”. Obecnie Senior Associate w Digital Public Sector w PwC Advisory.
Autorzy zdjęć: WDIB UW, Katarzyna Dziewanowska, archiwum prywatne.